Surfen en zandduinen in Mui Ne - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Michael en Renee - WaarBenJij.nu Surfen en zandduinen in Mui Ne - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Michael en Renee - WaarBenJij.nu

Surfen en zandduinen in Mui Ne

Door: Michael en Renee

Blijf op de hoogte en volg Michael en Renee

28 November 2005 | Vietnam, Mui Ne

Na een paar daagjes Hoi An, waar Renee nog een jas en een blousje heeft laten maken, gingen we nog een keer ons geluk beproeven op beter weer en strand..

Natuurlijk zat hier eerst weer een lange busreis aanvast, maar we werden beloond met een prachtige zonsopgang op het strand van Nha Trang. Helaas iets te vroeg gejuicht, want al snel begonnen de wolken weer op te komen. We hebben nog wel op het strand gelegen, maar echt lekker was het niet.
We hadden een boottour geboekt, maar toen we 's ochtends wakker werden van de stromende regen, die zelfs door het doucheputje in onze badkamer naar boven kwam, besloten we dat een boottour later wel zou komen.. Gelukkig kregen we ons geld terug en gingen we naar de Spa, waar we een lekker modderbadje hebben genomen en daarna nog wat hebben rondgedobberd in een warm water badje.

's Middags zaten we op het strand toen er een jongen naar ons toe kwam. Hij wilde met ons praten omdat ie zijn Engels wilde oefenen. Het was wel heel leuk om eens met iemand te praten zonder dat ie je iets wil verkopen. Maar wat een verschil is hun leven met het onze. Hij vertelde dat zijn broer zijn school betaalt en we schaamde ons wel een beetje dat het bedrag dat hij noemde het zelfde was als dat wij elke week pinnen..

Na Nha Trang zijn we doorgegaan naar het kustplaatsje Mui Ne, waarvan we hadden gehoord dat dat de enige plek was met mooi weer! Onderweg werden we al verrast door het landschap: blauwe lucht, woestijnachtige duinen met cactussen en een blauwe zee.

Mui Ne heeft een bekend surfstrand, dus heel de zee zit vol met wind en kite surfers! Heel leuk om naar te kijken, zelf hebben we het niet gedaan want het was heel erg duur, maar in Indonesie willen we zeker nog gaan surfen! We hebben trouwens ook besloten ons duikbrevet (PADI) te gaan halen in Thailand!
Maar verder over Mui Ne.. We hebben eigenlijk alleen maar op het strand gelegen en we zijn vandaag naar de beroemde oranje zandduinen geweest! Een heel bijzonder woestijnachtig gebied met heel veel zandduinen die door de wind in een hele mooie vorm liggen. We zijn er ook nog vanaf gegaan met een bord, alleen helaas waren de duinen niet zo hoog dus je stond erg snel weer beneden.
Toen we aankwamen werden we zoals gewoonlijk weer aangevallen door verkopers, dit keer waren het kinderen die ons een bord wilde verkopen om van de duinen af te glijden. Maar er was ook een jongen die toen we terug kwamen bij onze scooter stond die wilde geld omdat ie op onze scooter had gelet.. Dat vonden we wel erg ver gaan, dus we hebben hem niets gegeven, waar die niet zo blij mee was, haha!

Renee valt trouwens erg in de smaak bij de Vietnamezen. Dan zeggen ze 'you are beautifull' en tegen Michael 'you are lucky' hihi Michael vindt het alleen niet zo leuk haha! Maar ze vinden het in ieder geval erg leuk om lekker te gaan staan kijken en aan m'n gezicht te voelen. Zelf als ze niets willen verkopen!

Nou dit was m weer, wij gaan morgen naar Ho Chi Minh city (Saigon) en dan Cambodja.

Sterkte met het koude weer in Nederland allemaal!

Kusjes

• 28 November 2005 - 10:13

Oma Wilna:

ik dacht, laat ik nu maar eens de eerste zijn met mijn reaktie. Jullie zijn wel krenten, dat je die jongen niets gegeven hebt.Veel plezier en kusjes XXXXXXX Oma

• 28 November 2005 - 13:29

De Jaatjes:

Net te laat....oma was ons te snel af. Nou zeg, die arme kindertjes, schaam je!! Hoewel, wij worden ook wel eens moe van al die bedelaars...Hey, veel plezier en wanneer komen jullie nou weer in BKK aan? xxxx, JanJacqJanJazzPerry

• 28 November 2005 - 16:28

Moenie:

succes in de bus mike! en renee niet meer zoveel kopen he!
    kusjes van ons!!!
    mmm, nog even en dan zitten wij ook in de warmte

• 28 November 2005 - 17:00

Stefan:

wat is ook alweer de foto site? (A)

• 29 November 2005 - 05:23

Michael En Renee:

www.flickr.com en dan zoeken naar michael en renee

• 29 November 2005 - 08:58

Clara:

hoi renee en michael!
    Ik dacht laat ik ook maar een keertje een berichtje achter laten. Het is zo koud in Nederland! Ik wou dat ik nu ook ergens in een warm land was...
    Maar ja, nog heel veel plezier jullie twee.
    Liefs Clara

• 29 November 2005 - 19:32

Patricia:

Hallo daar, hier weer even jullie nicht! Ik zit net jullie foto's te bekijken. Wat ziet het er mooi uit allemaal. Maar ik vind het nog steeds gek dat jullie zo ver weg zijn. Love you Oke doei

• 29 November 2005 - 21:08

Oma En Opa Pols:

Hallo kinderen, het is wel leuk dat Renee zo in de smaak valt, dus Mike wel op je tellen passen haha!!Maar wat hebben jullie een mooi leven deze maanden,waar velen jaloers op zullen zijn. Oma en Opa ook af en toe veel liefs. xxxxxx