Koopkriebels! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Michael en Renee - WaarBenJij.nu Koopkriebels! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Michael en Renee - WaarBenJij.nu

Koopkriebels!

Door: Michael en Renee

Blijf op de hoogte en volg Michael en Renee

21 November 2005 | Vietnam, Hoi An

Vanuit Hanoi hebben we een 2 daagse boottrip gedaan naar Halong Bay, een plek waar honderden rotsen uit het water omhoog steken. Helaas hadden we ontzettend goor weer: grijs, wolken, regen en maar 15 graden :( waardoor het niet zo mooi was als op de plaatjes! En het was ook nog eens een enorme toeristenattractie (ala Turkije) met honderden boten die allemaal dezelfde route vaarden. We hadden in Hanoi een schaakbordje gekocht dus we zijn fanatiek aan het schaken!

Na de boottour hebben we weer een nachtbus genomen, waar we trouwens steeds beter in worden! Het is wel leuk want Michael zit altijd helemaal klem in die krappe plekjes en dan wil hij mij wel uit de bus slaan omdat ie denkt dat ik wel lekker lig te slapen (wat natuurlijk helemaal niet zo is)! Maar deze keer ging het dus wel goed.

We kwamen aan in Hue waar we verwelkomt (lees: bedolven) met mannetjes die ons naar hun hotel wilde hebben. Daar wordt je af en toe echt gek van. Daarna begon het ook weer te regenen en we hadden er een hard hoofd in of het uberhaupt nog wel een leuke dag zou worden. Uiteindelijk hebben we een citytour gedaan, vervoerd achterop de scooter, helaas weer in de stromende regen.

Hopend op wat beter weer zijn we vandaag maar weer een eindje zuidelijker gegaan naar het stadje Hoi An. Verrast door de zon (die we echt al een tijdje niet hadden gezien) en de gezelligheid ons heen kregen we weer wat hoop. We hebben weer een leuke kamer geregeld voor een mooi prijsje, want ook in het afdingen worden we steeds beter!
In het stadje waar we nu zijn, zijn heel erg veel winkels waar je kleding op maat kan laten maken! Je kan gewoon een tekening maken en de volgende dag ligt je jas of jurk of pak klaar, voor heel weinig geld. Wij hebben al een klein beetje de koopkriebels, vooral Renee uiteraard =) om wat te laten maken!

Straks gaan we nog even poolen (nieuwe bezigheid, het is hier altijd gratis namelijk) en nadenken over de kleren!
Ow, je kan hier trouwens geen kip en eieren meer bestellen, alle kippen zijn dood gemaakt door de vogelpest.

Dit was het weer, volgende keer een leuker bericht, hopelijk met zon, palbomen, strand en heel mooi weer!

  • 21 November 2005 - 13:23

    Ria Schouwenburg:

    Al een paar weken lees ik jullie reisverslag. Stiekem ben ik wel jaloers op de eenvoudige manier waarop jullie leven en reizen. De foto's zijn fantastisch en ik moet wel denken aan de manier waarop Theo bijna veertig jaar geleden naar Amerika vertrok.

  • 21 November 2005 - 13:25

    Ria Schouwenburg:

    Ok namens Theo wens ik jullie nog heel veel plezier op jullie reis. De groeten ook van de anderen.

  • 21 November 2005 - 14:37

    Moenie:

    Ja jongens, soms kan het tegen zitten he?
    Maar dan geniet je later weer bewuster van alle leuke dingen...
    kusjes xxxxxxxxxxxx

  • 21 November 2005 - 14:40

    De Jaatjes:

    Ongelooflijk dat jullie nu al zover gereisd hebben en dat in maar 6 weken. Het waren ambitieuse plannen, maar het gaat toch lukken. Jan zag het kaartje en vroeg zich af of jullie ook nog China zouden doen. Vertelt dat dat echt niet zou lukken als ze hier met de kerst weer willen zijn. Hij kijkt naar jullie uit. Groetjes

  • 21 November 2005 - 15:25

    Patricia:

    Hoi hoi lieve mensen!!
    Lieve neef, ik heb je nog niet kunnen feliciteren, ik was nl een weekje weg. Bij deze dus alsnog van harte!!Ben blij dat het zo goed met jullie gaat. Maar ik mis jullie wel hoor....dikke kus van mij...

  • 21 November 2005 - 15:30

    Martine:

    dat lijkt me nog eens leuk om kleren te laten maken. ik ben benieuwd waar jullie mee thuiskomen,
    xxxxx martine

  • 21 November 2005 - 18:14

    Oma Wilna:

    mijn computer is nog niet helemaal in orde, iedere keer als ik zie dat jullie one-line zijn wil ik gauw kijken, doch dit lukte me steeds niet. Ik leef erg met jullie mee en ik bekijk alle plaatsen op encarta. Veel plezier maar weer en kusjes van omaXXXXXX

  • 23 November 2005 - 21:33

    Oma En Opa Pols:

    Zo Mike, wat lezen wij nou weer wilde jij Renee de bus uit slaan, pas op hoor!!! Wij moeten af en toe wel lachen om die verhalen van jullie. Maar soms vinden wij het ook wel een beetje zielig, één ding is zeker dat er twee sterke mensen terug komen na deze reis. groetjes XXXXX

  • 24 November 2005 - 19:12

    Naomi:

    Renee lees je mail lees je mail hij is heeel lang :) KUS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michael en Renee
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 20622

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: