Met onze prachtige paarse jeep door Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Michael en Renee - WaarBenJij.nu Met onze prachtige paarse jeep door Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Michael en Renee - WaarBenJij.nu

Met onze prachtige paarse jeep door Bali

Door: Michael en Renee

Blijf op de hoogte en volg Michael en Renee

27 Januari 2006 | Indonesië, Bali

Na een dure week in de big city's was het tijd voor onze laatste bestemming.. Indonesie. In Singapore hadden we Noel ontmoet, een jongen uit Zwitserland/Engeland (hij woont in beiden), waarmee we plannen hadden gemaakt om een jeep te huren op Bali.

In Bali aangekomen zijn we inderdaad op zoek te gaan naar een jeep en voor 9 euro per dag (reken uit dat is 3 euro per persoon) vonden we een paarse, met een hoop gebreken bleek later.

Om jullie een beeld te geven: Op de achterbank kon je als je goed keek Renee zien zitten tussen drie backpacks en nog een paar kleine tassen. Voorin zat Michael die de weg moest wijzen en tevergeefs zocht naar wegwijsborden die er niet tot zelden waren. En achter het stuur Noel die met zijn Engelse rijstel (en dat is vooral heel hard rijden) zich een weg probeerde te manen in het verkeer. De weg die al bijna te smal was om elkaar te passeren en dan opgevuld met scooters die overal vandaan komen en honden die lekker in het zonnetje liggen en geen moeite doen om uit de weg te gaan.

Tja een beetje frustrerend was het de eerste dag wel, bovendien deed de toeter het niet (de grootste handicap die je hier kan hebben) en eigenlijk alles aan de auto rammelde en was oud. In vijf dagen tijd zijn we kris kras door Bali gegaan, eerst naar Ubud waar heel veel schilderateliers zijn en een prachtige omgeving met rijstvelden en jungle.

De volgende dag zijn we de bergen in gegaan op zoek naar de Batur volkaan en meer. Onze karretje kon het haast niet bolwerken allemaal en we stonden geregeld vast op een berg omdat ie niet verder wilde. De vulkaan was niet geweldig en de plek waar het was helemaal uitgestorven, maar we hebben een hele leuke wandeling gemaakt door een dorpje waar alle lokale mensen aan het werk waren op het land en de kinderen waren aan het spelen of aan het helpen.

Na heel veel regen en kou in de bergen zijn we doorgereden naar Lovina aan de Noordkust. Noel werd ziek (voedselvergifteging) dus we zijn daar gebleven, we hebben een warmwaterbron en een tempel bezocht. Vanochtend zijn we terug gereden naar huis. En nou moeten we onze autootje morgen weer inleveren.. en dat doet pijn! Maar we hebben zekerweten een hele leuke tijd gehad: gelachen in de auto, heel veel foto's gemaakt, nachtenlange discussies gehad met Noel en in 5 dagen tijd heel Bali gezien!

Indonesie is niet een totaal andere wereld als de andere landen die we hebben gezien, maar er zijn wel een paar verschillen. De natuur is wat tropischer en groener en veel mensen zijn moslim inplaats buddhistisch. Verder hebben was het overal heel erg rustig, bijna geen toeristen, wat waarschijnlijk komt door de bomaanslagen. Heel zielig voor de mensen want die zitten met hun lege restaurants en souvenirswinkeltjes.

We hebben een avond met een Nederlands stel zitten praten, die we ontmoet hadden en die vertelde ons dat 2 maanden best veel is voor Java en Bali, zij wilden het doen maar zijn naar Australie gegaan. Dus we zitten te denken om ook naar Kalimantan (Borneo, zoek maar op op het kaartje) te gaan, waar het duiken heel mooi schijnt te zijn en er leven oerang oetangs in het wild!!

xxx M&R

Foto's: http://www.flickr.com/photos/51465716@N00/

• 27 Januari 2006 - 13:25

Oma Grany:

zit bij ome ed en zie jullie berichtje, ik lees het later wel en dan krijg je een berichtje! oma grany

• 27 Januari 2006 - 14:22

Joycee:

hallo schatjes!
    ik zie gelukkig dat jullie uit je dipje zijn en dat het weer helemaal goed gaat:D hihi
    en als jullie je nog bedenken..mogen jullie ook eerder naar huis komen hoor:P
    toedellss xxx

• 27 Januari 2006 - 14:31

Moenie:

Jullie moeten daar toch echt gaan duiken hoor. In Kalimantan was dat programma van bobo's in the bush opgenomen, dat zag er wel exotisch uit.

• 27 Januari 2006 - 20:40

Opa En Oma Pols:

Hallo, het lezen van jullie verhalen daar genieten wij van. Wij zijn dan ook op Bali. Groeten en veel plezier.

• 28 Januari 2006 - 13:50

Marije:

Wat tof dat jullie nog steeds zoveel gave dingen doen! Ik zit te leren voor mijn tentamens en ben jaloers.. Geniet ervan! Kus Marije

• 29 Januari 2006 - 07:08

JanJan:

Oh jee wat moet ik dan schrijven. Doe jij maar mam. Dus van ons allemaal de groetjes Jan en de andere Jtjes xxx

• 31 Januari 2006 - 10:07

Martine:

de foto's zijn prachtig. Jullie zien er met jeep en camera net uit als reporters van Spoorloos.