Nog even genieten! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Michael en Renee - WaarBenJij.nu Nog even genieten! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Michael en Renee - WaarBenJij.nu

Nog even genieten!

Door: Michael en Renee

Blijf op de hoogte en volg Michael en Renee

05 Februari 2006 | Indonesië, Batavia

Nou nou nou, wat een belevenissen weer. We zitten ondertussen in Yogjakarta op Java, en dat was helemaal niet zo makkelijk om daar te komen!

Na nog een paar dagen genieten van de zon en het strand op Bali en na heel veel Starbucksbezoekjes werd het dan toch tijd om verder te gaan. Op naar Java, de plek waar we eindelijk het echte Indonesie zouden zien..

Omdat de benzineprijzen een jaar geleden met 500 procent zijn verhoogd zijn de prijzen voor de bus belachelijk hoog hier. Voor veel te veel geld hadden we een busticket gekocht naar Gilimanuk waar we naar een national park wilden gaan. Het ging nog allemaal goed toen we in het busje stapten, maar na een tijdje bleek dat het busje ons alleen maar afzette bij het busstation om ons vervolgens in de local bus te stoppen tussen alle hoestende, rokende en rochelende Indonesiers. Tja..

In Gilimanuk gingen we eens goed lezen over het national park (beetje laat misschien?) en besloten we dat het toch niet zo bijzonder was. Door naar Java dan maar. Het national park wat we daar wilden bezoeken viel ook af toen we nog eens goed gingen lezen en toen bleek dat de luipaarden die er leven in 17 jaar nog maar 2 keer waren gezien. Weer door dan maar.. Maar waarheen? Zover hadden we het nog niet bedacht.

Zouden we in het plaatsje overnachten of alvast doorgaan naar de Bromo vulkaan? Het was ondertussen al 4 uur dus het zou nachtwerk worden als we door zouden gaan. Maar overnachten in stadjes waar helemaal niets is is nog veel erger, dus de keuze was snel gemaakt. Met een bemo (open taxibusje) lieten we ons naar het busstation rijden, waar we meteen onze eerste aanvaring hadden met iemand die wel even wat geld aan ons wilde verdienen. Dat doen ze hier heel veel, dan kopen ze een buskaartje voor je en laten je drie keer zoveel betalen. Daar zaten we dan, in een bus tussen de locals waar niemand Engels praatte, met een ongemakkelijk gevoel, al die moslims die zoiezo al niet veel respect voor je hebben, nog niets gegeten en wetend dat we tot minstens 10 uur 's avonds in de bus zouden zitten..

Uiteindelijk zijn we heelhuids aangekomen in Probolinggo het stadje vanaf waar we naar de Bromo vulkaan zouden gaan. Hoewel en Indonesische landschap zoiezo al indrukwekkend is met alle felgroene rijstvelden en dichte jungle waren we van de Bromo nog eens extra onder de indruk. In een enorme lege vlakte liggen een aantal vulkanen waaronder de Bromo waar nog rook uitkomt. Door weer en wind begonnen we ons tocht om de Bromo te beklimmen. Koud en nat kwamen we op de top aan maar het was zeker de moeite waard! En het was ook extra lekker om daarna lekker thee te drinken in ons knusse guesthouse!

Daarna op naar Yogjakarta, deze keer hadden we maar gekozen voor de toeristenbus! Maar doordat het hier zo stil is hadden we het hele busje voor ons alleen! Wat een luxe, allebei onze eigen rij waar we languit konden liggen! Yogjakarta is een stadje die bekend staat voor de Batik die er wordt gemaakt. Je kan allerlei ateliertjes bezoeken en iedereen verkoopt batik doeken, kussentjes en sarongs. Wij willen ook nog een batikcursus gaan doen waarbij je je eigen T-shirt gaat maken!

Ow en nog een verassing! Jullie kunnen ons over twee weekjes al thuis verwachten, we proberen ons ticket te verzetten naar 17 februari! Dus gaan nog even genieten!!

xxx M&R

Foto's: http://www.flickr.com/photos/51465716@N00/

• 05 Februari 2006 - 05:46

Jacq:

Inderdaad een grote verrassing dat jullie al terug gaan. Het reizen zat?!
    Jammer dat jullie niet nog een duiktrip doen met jullie nieuwe PADI. Ook Indonesie heeft prachtige duikspots. Ieder geval nog veel plezier die paar dagen en een goede reis terug. Liefs J'tjes

• 05 Februari 2006 - 08:38

Moenie:

Jippie, ik zal je bed vast verschonen mike!
    Tot gauw lieverds!

• 05 Februari 2006 - 09:00

Martine:

leuk batikken! kan je me het thuis leren!
    martine

• 05 Februari 2006 - 13:16

Michael En Renee:

Even een toevoeging: De grootste rede dat we eerder naar huis komen is omdat we sneller hebben gereist dan we hadden verwacht. Indonesie is heel erg uitgestorven (door de bomaanslagen) en daardoor voelen we ons niet altijd op ons gemak. En natuurlijk willen we jullie allemaal weer zien en missen we thuis!
    xxx M&R

• 05 Februari 2006 - 16:17

Pie:

aaaaahhh die foto van dat aapje is zoo schattig:)
    k zou t heel leuk vinden als jullie eerder terug komen! ik hoop wel dat ik jullie nog kan zien voordat ik op vakantie ga de 17e.
    gaan we daarna samen werken bij SE he renee;)
    kusjeee van zusje joyce

• 05 Februari 2006 - 19:17

Oma En Opa Pols:

Wat fijn dat jullie nog vroeger naar huis komen !!! gezond en wel, wij verheugen ons op jullie thuiskomst groetjes en kusjes xxxxx

• 06 Februari 2006 - 13:52

Marije:

Ik heb al die tijd van jullie verhalen genoten! Enne Renee, dan moeten we als je terug bent toch maar eens afspreken dat je met Hans bij me komt eten om mijn kamer te zien! Leuk om je dan weer in levende lijven te zien!
    Kus Marije

• 06 Februari 2006 - 22:52

Jan:

leuk dat we jullie gauw weer terugzien.
    veel liefs
    Jan en Engelien