Officieel PADI open water divers! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Michael en Renee - WaarBenJij.nu Officieel PADI open water divers! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Michael en Renee - WaarBenJij.nu

Officieel PADI open water divers!

Door: Michael en Renee

Blijf op de hoogte en volg Michael en Renee

11 Januari 2006 | Thailand, Bangkok

Yes! we hebben hem. Vandaag hebben we na een 4 daagse cursus ons PADI duik certificaat gehaald.

We begonnen met de theorie, waar we de hele eerste dag mee bezig zijn geweest. Onze NL-se instructeur Sandor wist wel van aanpakken, dus na 5 video's van elk een uur hebben we nog tot tien uur 's avonds aan de vragen gezeten.. Voor ons wel even wennen na 3 maanden luieren haha! Maar het resultaat was er, want het theorie examen ging ons erg gemakkelijk af.

Omdat Sandor zijn teen gebroken was kregen we een andere instructeur, een vrouw dit keer. Met haar (Patty) hebben we de tweede dag 2 zwembadduiken gedaan waarbij we allerlei noodsituaties moesten oefenen, bijvoorbeeld wat je moet doen als je geen lucht meer krijgt, als je verstrikt raakt of als er water in je zwembril komt.

Tja.. en toen moest het er dan echt van komen: De 4 open water duiken die nog op het programma stonden! Het idee dat je op open zee uit de boot moet springen en dan maar gewoon 18 meter moet afdalen! En na al die theorie waren we ook behoorlijk bang gemaakt voor de risico's die aan duiken zitten. Vandaag en gister hebben we in totaal 4 duiken gemaakt, we zijn met de boot uitgevaren en deden 2 duiken per dag, met middageten tussendoor omdat je niet direct achter elkaar twee duiken mag maken.

Door de sfeer in de duikschool voelde we ons heel erg op ons gemak en is het duiken heel goed gegaan. De eerste duik was natuurlijk nog wel even wennen, Renee nog even veilig handje in handje met Patty (hihi) en Mike had weer wat problemen met klaren, maar door al het moois om je heen vergeet je al snel alle dingen waar je eerst bang voor was.

Onder water was het echt heel mooi! Er zwemmen echt zwermen kleine gekleurde visjes om je heen, maar ook grotere vissen en blauwe zeesterren. We hebben zelfs een schildpad gezien en van die lieve clownvisjes (denk aan Finding Nemo). De rifhaaien die hier leven hebben ons niet met een bezoekje verblijd (of bangemaakt?) maar dat zou misschien ook wel een beetje veel zijn voor de eerste keer! We hebben ook nog foto's gemaakt met een onderwatercamera maar die kunnen we niet op internet zetten, dus over twee maanden zien jullie meer!

Onze volgende bestemming is met de boot naar Krabi en vanuit daar vliegen we de 15e naar Singapore.

De foto's staan nog steeds op:

• 11 Januari 2006 - 13:48

Patricia Deenen:

Hoi hoi luitjes!!
    Ik ben zo trots op jullie..

Dikke kus ook van Robin en Dani xxxx

• 11 Januari 2006 - 13:57

Martine:

ik ben supertrots op je renee. Nu nog je rijbewijs!

• 11 Januari 2006 - 17:21

Jan:

gefeliciteerd.

• 11 Januari 2006 - 18:49

Eline:

Geliciteerd!! Mooi he!!we gaan wel een keertje smaen duiken!!(op curasoa ofzo ;)

• 11 Januari 2006 - 21:57

Opa En Oma Pols.:

Gefeliciteerd,wat een prestatie!!! En wat een lef om in open zee 18 meter af te dalen.Leuk dat jullie het certificaat hebben gehaald.Groetjes en xxxxxx van opa en oma.

• 12 Januari 2006 - 09:31

De Jeetjes:

Gefeliciteerd! Mooi he onder water.
    Intussen is iedereen hier weer vertrokken. Opeens is het hier weer erg stil. De vakantie is nu echt over voor ons en we moeten weer over tot de orde van de dag.
    Geniet nog even dubbel van jullie reis (onder water).
    Liefs J, J, J, J en J.

• 12 Januari 2006 - 11:16

Moenie, Co En Pie:

Hallo lieverds,
    Wij komen net thuis en lezen meteen jullie nieuwe berichtje, gefeliciteerd!! Echt heel gaaf. Wij zitten weer in de kou...:( xxxxxxxxjes!!

• 12 Januari 2006 - 16:26

Lous:

zooo lefgozers... echt onwijs gaaf.
    gefeliciteerd!!!!
    heel veel plezier nog.

kus lous xxxxx

• 12 Januari 2006 - 19:26

Oma Wilna:

Hallo jongens ik ben net wakker geschrokken en ik nu nog gauw de nieuwe berichtjes gelezen. Gefeliciteerd met jullie duikbrevet. Koud hier geniet nog maar lekker van de warmte. Liefs en kusjes van Oma Grany XXXXXX

• 12 Januari 2006 - 21:02

Eline (zus Marije):

Fantastisch is de onderwaterwereld he!
    Ik heb in Ecuador bij een eiland gesnorkeld boven het koraal, en dat was al zo mooi, laat staan echt duiken... Geniet ervan ! doeg

• 13 Januari 2006 - 07:54

Hella:

Gefeliciteerd met je brevet! Zou ik echt noooooit durven! Geniet nog een paar maandjes van al het moois om je heen.