Terug in de warmte! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Michael en Renee - WaarBenJij.nu Terug in de warmte! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Michael en Renee - WaarBenJij.nu

Terug in de warmte!

Door: Michael en Renee

Blijf op de hoogte en volg Michael en Renee

04 November 2005 | Laos, Vangviang

Na zoveel goede verhalen te hebben gehoord van Luang Nam Tha, viel het stadje ons eigenlijk een beetje tegen. Er was 1 straat met een paar guesthouses en verder niets. Bovendien was het fris en regende het heel de dag.

Met de mountainbike zijn we de omgeving gaan verkennen, uiteraard over een hobbelig zandweggetje. Maar wat een prachtige omgeving.. Overal rijstvelden om ons heen en op de achtergrond de bergen. De mensen waren bezig op het land en keken wat verbaasd op van onze verschijning. De plattengrond die we hadden was niet op schaal, dus het was iets verder fietsen dan we dachten, hihi. Heel vervelend als ineens je band lek gaat. Toen moesten we heel het end terug lopen.

Na de kou hoopte we in Luang Prabang, wat 200 km lager ligt, wat meer zon te vinden. het uitzicht vanuit de bus was prachtig. Heel Laos bestaat gewoon uit bergen en bos. En alle mensen die er wonen leven in dorpjes waar ze hun eigen huis bouwen van bamboe en hun eigen eten verbouwen. Met de bus rijdt je door al die dorpjes heen. Er lopen kippen en zwijnen rond en de kinderen lopen met vieze kleren of ze zijn bloot. De mensen wassen zich in de rivier en koken op een vuurtje.

We waren erg verbaasd toen we aankwamen in Luang Prabang. Komend vanuit de middle of nowhere hadden we helemaal geen stad verwacht met gezellige restaurantjes en leuke winkeltjes. Er hing echt een hele gezellige sfeer. Helaas bleek het ook 1 van de favoriete bestemmingen voor de 50+ groepsreizen, wat wij echt helemaal niet hadden verwacht. Het was heel erg gericht op toeristen en het was ook meteen veel duurder.

In Luang Prabang zijn we naar een hele mooie waterval geweest, heel groot en indrukwekkend met turquoise water en een prachtige omgeving. Het is wel grappig want we komen hier steeds dezelfde mensen tegen, al vanaf Thailand, iedereen maakt dezelfde route. Een paar vrienden van de trekking in Thailand komen steeds een dag na ons aan op elke plek. En dan weten wij altijd al de leuke bars en restaurants en kunnen ze vertellen waar ze naar toe moeten gaan.

Ondertussen zitten we al in Vang Vieng (wat doen wij veel in een week) met de mooiste omgeving die we tot nu toe hebben gezien. Het landschap bestaat uit rotsen en bergen en het is heel erg mysterieus. Alles is groen en de lucht is felblauw. Door het stadje stroomt een rivier met een bamboe loopbrug om naar de overkant te komen. Jullie kunnen beter de foto's kijken (flickr.com) want het is onmogelijk dit te beschrijven.

Vang Vieng is een klein stadje en wordt ook wel 'backpackers heaven' genoemd. De vele backpackers hebben hier voor een aantal vreemde gewoontes gezorgd. Zo staat in elk restaurant een tv (degene zonder hebben geen klanten). In de ergste zitten mensen dagenlang Friends te kijken in een soort bioscoopopstelling. Heel fout... Maar wij hebben het gister stiekem ook gedaan, hihi!

Vandaag hebben we een Kayaktour gedaan. Prachtig uitzicht vanaf het water en lekker bijgekleurd! We zijn ook nog in een hele gave grot geweest, waar je zwemmend in moest en kruipend weer uit. In de grot was het pikkedonker en hebben we met kaarsjes rond gelopen. Morgen gaan we misschien nog tuben, in een autoband de op de rivier naar beneden.

Nou dit was het weer even tot zover!

• 04 November 2005 - 14:05

Moenie:

Hebben jullie mijn mailtje al gehad??
    kissssxxxxx
    We denken aan jullie..

• 04 November 2005 - 14:11

Moenie:

Wat een schitterende omgeving zeg! Hele mooie foto's

• 04 November 2005 - 14:51

Herman:

Voor Friends laat je zelfs Laos even schieten...kan ik me voorstellen

• 04 November 2005 - 15:21

Martine:

ik zou wel even met jullie willen ruilen

xxxx

• 05 November 2005 - 05:53

Michael En Renee:

Waar wacht je op, mam! We zien je wel verschijnen..

• 06 November 2005 - 09:28

Oma Wilna:

jongens mag ik ook mee.Dit lijkt mij waanzinnig om te doen. Wat ik te oud, kom nou.
    Kusjes xxxxxxxxxxxxoma

• 07 November 2005 - 14:50

Robin En Patricia:

Hoi hoi lieve mensen!!
    Ik mis jullie heel erg en ben blij als we weer eens lekker kunnen bijkletsen... Wat beleven jullie een geweldig avontuur zo met zijn tweetjes, geniet ervan en pas goed op jezelf en elkaar! Dag lieve familie, love you!!!! dikke kus van ons drietjes....

• 07 November 2005 - 15:00

Ruby:

Hallo luitjes, wat leuk zeg al die berichtjes van jullie, zover weg maar toch zo dichtbij. ik kijk weer uit naar jullie mail en berichtjes.Pas goed op jullie zelf Liefs en dikke kus. Ruby

• 10 November 2005 - 07:39

Leonie En Maria:

hee daar ver weg!! leuk al jullie verhalen te lezen!! volgens mij hebben jullie het wel naar jullie zin daar!!! nou ik zou graag een daggie mee doen en bij voorkeur bij het raften!! super gaaf!! geniet van jullie tijd!!! dikke kus Leonie en moeder!
    ps in het Haagse gaat het goed, ik heb het erg naar mn zin!!

• 10 November 2005 - 15:10

Joyce:

Hey rezigers! Klinkt goed allemaal. ik blijf jullie volgen :) Je weet mij ook te vinden he!

• 10 November 2005 - 17:00

Opa En Oma Pols:

Wij hebben de laatste foto's bekeken,waanzinnig om dit allemaal mee te maken.Hier is het koud en jullie genieten van de warmte (bofkonten)wij missen julie wel hoor!groetjes en veel liefs van oma en opa Pols.