Back from jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Michael en Renee - WaarBenJij.nu Back from jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Michael en Renee - WaarBenJij.nu

Back from jungle

Door: Michael en Renee

Blijf op de hoogte en volg Michael en Renee

22 Oktober 2005 | Thailand, Chiang Mai

Nog maar een paar stappen op de bewoonde wereld gezet.. en nu al een berichtje voor jullie =)

Ons grote jungle avontuur begon met een uur in de truck zitten opweg naar het startpunt. Een goed moment om kennis te maken met de 9 anderen. Voornamelijk reizigers maar ook een paar vakantiegangers.

Na de lunch begonnen we met de tocht die drie uur zou gaan duren en die ons uiteindelijk naar het dorp zou brengen waar we gingen slapen. We waren even ongerust toen we na de eerste berg al doodop waren, maar gelukkig bleek het mee te vallen.

Het leuke was dat we echt door de diepe jungle gingen, niet bepaald een toeristenroute ofzo. Door de rivier heen was bijvoorbeeld geen uitzondering. In het begin probeerde iedereen zijn schoenen droog te houden, maar na een paar wankelende stenen en een hoop gedoe besloten we dat dwars door het water toch de beste manier was.

Af en toe haalde onze gids Jimmy een eng beest uit de struiken zoals een tor van 10 cm en een giftige tarentula spin (ja echt!). Eng idee dat die beesten daar echt rondlopen.

De wandeling duurde iets langer dan gepland en pas na 4 uur kwamen we aan in ons dorp. Echt iets heel bijzonders zo'n bergdorp. De stammen bouwen hun huis van bamboo en er is geen elektriciteit of stromend water. We hebben dan ook 'gedoucht' met water uit de rivier. Koken doen ze op open vuur en 's avonds hebben we om een paar kaarsjes gezeten. Overal lopen dieren rond zoals kippen, honden en zwijnen. Door toeristen te ontvangen verdienen ze wat extra geld.

De tweede dag zijn we naar het volgende dorp gelopen langs een waterval, een paar dorpjes en heel mooi uitzicht!

De groep begon ondertussen steeds gezelliger te worden. Het was een mix van totaal verschillende mensen uit verschillende landen en van verschillende leeftijden, maar het was heel erg gezellig. We hadden ook heel erg geluk met de gids. Hij was echt ontzettend gezellig en grappig! Een hele goede sfeer, veel gelachen en gekletst.

De laatste dag was de leukste dag!! We begonnen met een ritje op de rug van een olifant. Daarna gingen we white water raften, iets waar heel de groep al heel de tijd naar uit keek. Best wel spannend maar ontzettend gaaf! Je gaat echt door het wilde water en wordt helemaal bedolven door het water. Heel de boot ligt vol met water en je moet opassen dat je er niet uitvalt. Daarna op een bamboevlot naar de laatste plek gepeddeld.

Met een voldaan gevoel gingen we terug naar 'huis' en na een leuke trekking gaan we straks met de hele groep eten hier in Chiang Mai!

Plan voor komende week: Loas

• 22 Oktober 2005 - 16:33

Naoom:

dat klinkt allemaal weer super gaaf!! KUS Naoom .. k verheug me op het volgende spannende berichtje van jullie

• 22 Oktober 2005 - 17:53

Oma Wilna:

Natuurlijk vind oma het als gewoonlijk weer gevaarlijk, maar dat zijn jullie natuurlijk wel gewend, genieten doen jullie wel met volle teugen, houden zo. Kusjes van Oma XXXXXXXXXXX

• 22 Oktober 2005 - 19:45

Hella:

Niet alleen oma Wilna vindt het gevaarlijk al die avonturen van jullie! Ook ik denk iedere keer weer: "Wat geweldig dat jullie dat allemaal ondernemen!"Gewoon genieten, rondkijken en alles op jullie in laten werken. Dit is toch een hele unieke reis.Hella

• 22 Oktober 2005 - 19:57

Oma En Opa Pols:

Het lijkt wel een spannend boek wat wij lezen, geweldig!!!. Vol avontuur en gebeurtenissen
    maar niet zonder, risico veel liefs en kusjes

• 22 Oktober 2005 - 20:30

STEFAN:

nog gefeliciteerd met Joycie
    ook mijn hetrosexuele vriend bas vind het gevaarlijk.
    nog veel pelzier dan tanken wij verder:P
    succes YUGOOO

• 22 Oktober 2005 - 21:50

Co, Moenie En Pie:

Wij zijn net weer thuis van een iets minder spannend reisje dan jullie, we sturen nog wel een mailtje en foto's,
    Daag lieverds veel plezier!!

• 23 Oktober 2005 - 18:35

Lous & Mouse:

het klinkt echt onwijs gaaf wat jullie daar allemaal doen!!
    ben alweer benieuwd naar het volgende verhaal.

dikke kus xxxxx

• 23 Oktober 2005 - 19:11

Jan:

Lezen met veel plezier jullie reisverslagen. Zien alweer uit naar hewt volgende verslag.
    Veel liefs ook van Engelien.
    jan

• 24 Oktober 2005 - 10:06

Kees:

keesi kik hoor, mail nog gelezen.

• 24 Oktober 2005 - 10:08

Eline:

he renee,
    wat tof dat je reraft heb! Ik heb dat ook in ecuador gedaan en het geeft een kich he!
    nog veel plezier verder in laos!