Noord Thailand - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Michael en Renee - WaarBenJij.nu Noord Thailand - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Michael en Renee - WaarBenJij.nu

Noord Thailand - Chiang Mai

Door: Michael en Renee

Blijf op de hoogte en volg Michael en Renee

18 Oktober 2005 | Thailand, Chiang Mai

Donderdag zijn we met de trein naar Phitsanoluk gegaan, met de bedoeling om nog een paar stadjes in de buurt te bekijken. Maar onverwachts toch besloten naar Chiang mai te gaan. In dit soort kleine stadjes is niet zoveel te doen en Chiang mai is een stuk groter.

Vrijdag dus de trein genomen naar Chiang mai, een 7 uur lang durende rit met heel mooi uitzicht over rijstvelden en jungle. We hebben weer een guesthouse uit de Lonely Planet genomen met zwembad (!!) waar we nu nog steeds zitten.

In Chiang Mai was het meteen een stuk drukker. We zagen ineens weer heel veel buitenlanders om ons heen. In de kleine stadjes waar we eerst waren zag je er hoogstens twee en dan zei je elkaar ook meteen gedag omdat je de enige bent. Het was soms zelfs zo erg dat kindjes heel de tijd naar ons gingen kijken en gingen lachen.

Zondag hebben we een Thaise kookcursus gedaan! Echt heel erg leuk.. Met een groep van 12 zijn we eerst naa de markt gegaan waar we uitleg kregen over al het Thaise eten. Daarna gingen we naar de Cookery School en hebben we 6 gerechten gemaakt. We hebben bijvoorbeeld zelf loempia's gemaakt en we leerde hoe we een steekvlam in onze pan maakte! Je snapt wel dat we heel erg vol zaten an het eind van de dag!

Zondagavond zijn we naar de zondagmarkt gegaan, waar mensen hun zelfgemaakte spullen verkopen. Echt hele mooie dingen zoals beeldjes, muziekintstrumenten, kaarsen, zijde, katoen en sieraden. Maar er zijn ook kindjes aan het optreden en er worden voetmassages gegeven.

Gister hebben we een scooter gehuurd, voor maarliefst 3 euro per dag. Het was even wennen om links te rijden en sowieso is het hele verkeer een beetje wennen! Je mag hier bijvoorbeeld altijd naar links ook al is het stoplicht rood. En iedereen haalt je van alle kanten in. Het valt ons hier wel heel erg op dat iedereen tegen je begint te praten, zelfs als je met je scooter voor het stoplicht staat.

Vandaag zijn we met de scooter naar Bo Sang geweest. Een stadje die bekend staat om de paraplu's die er gemaakt worden. Je kan heel het proces zien in de paraplufabriek.

Donderdag gaan we een trekking doen. We gaan drie dagen de jungle in om te wandelen, raften, olifantenrijden, vlotten bouwen en slapen bij bergstammen! Dat belooft wat te worden! Verslag horen jullie zaterdag.

Kusjes van Michael en Renee

• 18 Oktober 2005 - 15:51

Stefan:

Hoowww ik wil ook =(

• 18 Oktober 2005 - 15:56

Joyce (M):

Hee lieverds, het ziet er allemaal helemaal geweldig uit en zo te zien en te horen hebben jullie het onwijs naar julie zin. Geniet ervan en we willen natuurlijk wel weer foto's van dat olifanten rijden en bij bergstammen slapen. Geniet ervan!!!
    KUSS Joyce

• 19 Oktober 2005 - 17:20

Lisette:

Met veel plezier lees ik jullie reisverhalen. Ik geniet op afstand met jullie mee!

• 19 Oktober 2005 - 20:11

Oma En Opa Pols:

Zo te lezen hebben jullie het heel leuk samen.Wij vinden het geweldig om op deze manier op de hoogte te blijven. Groetjes en kusjes.

• 20 Oktober 2005 - 10:57

Oma Wilna:

ik had een paar dagen geen internet. Ben nu weer aangesloten en heb meteen jullie reisverslag gelezen. Jullie maken nog eens wat mee ik ben heel blij voor jullie dat je het zo goed naar jullie zin hebben. Veel liefs en kusjes maar weer XXXXXXXXXX oma

• 20 Oktober 2005 - 13:55

Jacq:

Hartstikke leuk die kookcursus en nog leuker dat jullie die boeken naar ons hebben gestuurd. Wij (Joy) gaan die zeker uit proberen. Wordt met erst Thai eten dus... Veel plezier en ben benieuwd naar het volgende postpakketje !!!!

• 20 Oktober 2005 - 13:56

Jacq:

bedoel kerst, liefs Jacq

• 20 Oktober 2005 - 17:56

Co Moenie En Pie:

hallo lieverds,
    wat leuk dat jullie die kookcursus hebben gedaan, als jullie terug zijn kunnen jullie het oefenen op co´s-kook-avond;)
    Wij maken een wereldreis door Andalusie
    kusjes van ons alle drie

• 22 Oktober 2005 - 11:41

Michael En Renee:

Wij zijn de koks met Kerst!