Waarempel.. weer een tempel! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Michael en Renee - WaarBenJij.nu Waarempel.. weer een tempel! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Michael en Renee - WaarBenJij.nu

Waarempel.. weer een tempel!

Door: Michael en Renee

Blijf op de hoogte en volg Michael en Renee

12 Oktober 2005 | Thailand, Bangkok

Maandagochtend zijn we met de bus naar Ayuthaya gegaan. Helaas bleek het busstation waar we stonden helemaal geen bussen te hebben die naar Ayuthaya gingen. Toen met de skytrain naar de andere kant van de stad gegaan naar het goede busstation. Eind goed al goed zal je denken, maar nee.. Op de bussen stond alleen maar in het Thais waar ze heen gingen. Gelukkig werden we geholpen door een Thai die de goede bus voor ons aanhield.

In Ayuthaya werden we door een tuk tuk opgevangen die ons wel naar een bepaald guesthouse wilde brengen. Toevallig was het degene die wij ook al in de Lonely Planet hadden gevonden. Toni's Place genaamd waar alleen maar backpackers zitten. Heel gezellig met een pooltafel en houten banken.

Ayuthaya is een stadje waar heel erg veel oude tempels staan. Het was nl vroeger de hoofdstad van Thailand. We hebben dus een tempeltocht gedaan. Maandag met een tuk tuk en dinsdag op de fiets. De tempels waren heel mooi en indrukwekkend, maar we merken nu al dat het heel normaal wordt dat er op elke hoek van de straat een tempel staat.

Daarom zijn we dinsdagmiddag lekker op een kleedje in een park gaan liggen met onze iPod en koekjes en snoep. Hihi.. net Nederland zo'n park, alleen lopen er in Nederland geen olifanten voorbij.

Vanochtend zijn we met de trein naar Lopburi gegaan. De eerste keer trein en we hebben ons maar meteen aan de derde klas gewaagd. Dat wil zeggen: houten banken en open ramen, maar goed te doen voor een uurtje! wel duur hoor zo'n treinritje.. wel 26 cent!

Lopburi is een stadje die bekend staat omdat er heel veel apen zijn. Ze lopen op de tempels, over de elektriciteitsdraden, op de daken en over straat, overal eigenlijk.

Vanaf een afstand zagen we alle apen al zitten. Een bijzonder gezicht: honderden apen die op de tempel en eromheen liepen. Goed voorbereid, met al onze spullen in de rugzak, gingen we richting de tempel. We waren nl al gewaarschuwd dat de apen al het eten wat je bij je hebt van je afpakken en ermee vandoor gaan.

Michael liep de trap van de ingang op en ja hoor, het was meteen raak. Een aap rende naar ons toe en sprong op Michael. Hij gritste het flesje water (die we dus net niet in de tas hadden gedaan) uit zijn hand en ging ermee vandoor.

De schrik zat er goed in en we maakte dat we wegkwamen. Later durfde we het wel weer aan en hebben we van binnen uit de tempel de aapjes bekeken.

Voor het eten hebben we ons eens gewaagd aan de lokale markt. Honderden kraampjes waar mensen eten klaarmaken en het in plastic zakjes aan je meegeven. Sommige dingen kun je beter niet nemen. We zagen bijvoorbeeld levende kikkers, varkenskoppen, varkenspoten en soep met vissenkoppen. Maar verder zijn het hele lekkere dingen hoor.

Foto's staan, na 2,5 uur zwoegen op een heel trage computer, op flickr.com.

Groetjes en bedankt voor de leuke reacties, we lezen ze met plezier!

• 12 Oktober 2005 - 13:15

Peter:

Zo te horen wordt het steeds leuker...gelukkig blijven jullie er nog tijdje. Missen jullie niets?

• 12 Oktober 2005 - 13:18

Michael En Renee:

Nog niet.. Alleen soms het eten want we eten alleen maar rijst hier, haha!

• 12 Oktober 2005 - 14:05

Jacq:

Wauw lef hoor om op de markt te eten!! Trouwens gebakken insekten schijnen heel lekker te zijn...........volgens Jan goed voor de eitwitten. Wie weet lezen we dat binnenkort nog wel... Veel (eet)plezier

• 12 Oktober 2005 - 14:18

Oma Wilna:

Volgens mij hebben jullie het goed naar je zin, houden zo, wees wel voorzichtig met eten maar dat merk je vanzelf wel. Kusjes XXXXXX

• 12 Oktober 2005 - 14:58

Moenie:

Wat zal ik te eten meenemen in december hahaha...
    Wij hebben nog steeds prachtig weer hier trouwens ong. 20 graden

Veel plezier saampjes en kusjes van ons

• 12 Oktober 2005 - 15:41

Remty:

echt leuk om dit allemaal te lezen! ik snap alleen niet hoe je het volhoudt, Renee om bijna iedere dag een dagboek bij te houden en dat voor een half jaar lang! haha maarja het zit in je aard he, ik weet nog wel wie altijd de trouwste was in vakantieboekjes schrijfonderhoud..
    ;) xx

• 12 Oktober 2005 - 17:12

Irene:

hoi hoi
    leuk dat jullie het naar jullie het zo leuk hebben!
    ik les trouw alle berichtjes

kus

• 12 Oktober 2005 - 18:05

Hella:

Wat een prachtig verslag weer dit keer! Overweeg je niet een carriere in de journalistiek?
    Ik ben nooit al zo'n fan geweest van de Apenheul maar dit slaat alles. Wat zijn dat een brutale beesten. Ik neem aan dat ze daar gewoon "in het wild"ronddartelen. Ze zijn van niemand, toch?
    O.k. jongens ik kijk weer uit naar het volgende verslag! Have fun!

hella

• 12 Oktober 2005 - 18:17

Opa En Oma Pols:

We volgen jullie op de voet.Veel liefs en kusjes.

• 12 Oktober 2005 - 18:30

Joycciiee:

haahaha gekke aapies
    ik hoop dat jullie de volgende keer foto's kunnen laten zien
    doeiidoeii:)

• 13 Oktober 2005 - 09:43

Lous:

zo te horen hebben jullie het goed naar je zin!
    ik zou zo even met je willen ruilen...

denk aan jullie...
    xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 13 Oktober 2005 - 15:37

Merel:

Echt super leuk wat jullie allemaal aan het doen zijn! Veel plezier nog xx Merel

• 14 Oktober 2005 - 07:14

Anita:

Wat een spannende reis zijn jullie aan het maken,alleen op die markt iets eten!....geef mijn porsie maar aan Fikkie.Veel plezier en wij denken aan jullie!

• 16 Oktober 2005 - 11:35

Ro En Patricia:

Hoi hoi, wat een ervaringen allemaal! Ben blij dat jullie het zo naar je zin hebben. Mis jullie wel en Dani snapt er niks van, Mike en Renee in de computer???? Love you

• 17 Oktober 2005 - 09:40

Naoom:

KUSS en blijven schrijven he :P